Aktualności

PKRM - Pomagamy osiągnąć więcej z dostępnych technologii komunikacyjnych

Aktualności

Komisja Europejska wspiera nadajniki małej mocy

Wtorek, 06 Sierpień 2013 10:10

Łączne zastosowanie Wi-Fi i innych elementów infrastruktury opartych na nadajnikach o małej mocy (uzupełniających tradycyjne duże stacje bazowe sieci komórkowej) pozwoliłoby na ograniczenie przeciążenia sieci 3G i 4G dzięki zapewnieniu funkcjonalności dosyłu poza tymi sieciami, a także zmniejszenie kosztów ponoszonych przez operatorów i użytkowników sieci. Rozpowszechnienie korzystania z tych technologii pozwoliłoby operatorom na zaoszczędzenie dziesiątków miliardów euro na modernizację sieci w celu zaspokojenia popytu. Konsumenci mogliby zaoszczędzić, korzystając z Wi-Fi, zamiast płacić za usługi przesyłania danych przez sieć telefonii komórkowej w momencie, gdy znajdują się w pobliżu hotspotu Wi-Fi. Nadajniki o małej mocy mogą również zapewnić zasięg w trudnodostępnych miejscach, w tym wewnątrz dużych budynków.

Pełen artykuł w serwisie www.wp.pl, dostępny pod linkiem.

 

75% smartfonów będzie regularnie łączyć się z sieciami Wi-Fi

Czwartek, 01 Sierpień 2013 09:59

Według badań Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG), w ciągu dwóch najbliższych lat ponad 75% smartfonów będzie regularnie łączyć się z sieciami Wi-Fi, zaś ich użytkownicy będą korzystać z tego standardu przez połowę czasu, jaki spędzają w Internecie.

Zdaniem ekspertów z IBSG, operatorzy mobilni mogą przenieść do Wi-Fi nawet do 30 % ruchu w swoich sieciach, uzyskując z tego tytułu znaczne oszczędności. Rosnąca liczba mobilnych urządzeń obsługujących Wi-Fi w połączeniu z coraz większą liczbą publicznych hotspotów doprowadzi do sytuacji, w której Wi-Fi stanie się dominującym standardem łączności dla smartfonów.

Do niedawna większość inżynierów i menedżerów związanych z rynkiem technologii mobilnych postrzegało Wi-Fi jako "biedniejszego kuzyna" licencjonowanych rozwiązań komunikacji mobilnej. I z pewnością nigdy nie widzieli żadnej roli dla Wi-Fi w kontekście sieci mobilnych i swojej branży. Eksplozja mobilnego transferu danych zmieniła tę sytuację. Większość operatorów mobilnych zdaje sobie obecnie sprawę, że Wi-Fi offloading może, i musi, pełnić istotną rolę w zapobieganiu przeciążeniom sieci i niezadowoleniu klientów - mówi Marcin Wawrzyński, z Cisco Systems Polska.

Źródło: Cisco

Artykuł pochodzi z serwisu telepolis.pl i jest dostępny pod linkiem.

   

Telefon dla najmłodszych

Czwartek, 01 Sierpień 2013 09:06

Połączenia przychodzące oraz wiadomości tekstowe, będą przyjmowane wyłącznie od numerów znajdujących się w książce, natomiast pozostałe zostaną automatycznie odrzucone.

Zaletą słuchawki jest także lokalizator GPS, który pozwoli rodzicom stale śledzić pozycję dziecka. Dodatkowo aQooQoo korzysta z LBS, a więc gdy sygnał GPS jest zbyt słaby, urządzenie automatycznie poda lokalizację nadajnika, do którego jest zalogowane. Pełne szpiegowanie dziecka umożliwi natomiast funkcja Monitor, która pozwala podsłuchać rozmowy oraz dźwięki otoczenia.

Pełen artykuł sodtępny jest w seriwsie onet.pl pod linkiem.

   

Geolokalizacja, AR i grywalizacja rządzą w reklamie mobilnej

Piątek, 26 Lipiec 2013 09:05

Liczba użytkowników smartfonów i tabletów sukcesywnie wzrasta, a marketerzy coraz umiejętniej wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Kilka ciekawych mobilnych projektów reklamowych z ostatniego okresu opisuje Artur Zawadzki ze Spicy Mobile.

Cały artykuł dostępny pod linkiem.

Artykuł pochodzi z serwisu wirtualnemedia.pl

   

Konsumenci skłonni odwdzięczyć się markom za dobry marketing mobilny

Niedziela, 02 Grudzień 2012 17:18

Konsumenci są gotowi odwdzięczać się markom, które realizują dobry marketing mobilny, ale jak na razie są rozczarowani - wynika z badania Millward Brown i Firefly.

60% właścicieli smartfonów i tabletów uważa swoje urządzenie za wręcz niezbędne, a niemal 2/3 ma poczucie, że dzięki urządzeniom mobilnym efektywniej funkcjonują w życiu

Większość konsumentów jest skłonna tolerować reklamy na mobilnych witrynach internetowych oraz w aplikacjach (odpowiednio 68% i 65%), pod warunkiem, że są one bezpłatne. Nie oznacza to jednak, że konsumenci są entuzjastami takich rozwiązań - w krajach objętych badaniem tylko średnio 23% globalnej populacji użytkowników smartfonów i tabletów jest korzystnie nastawionych do reklam mobilnych. Dla porównania, w przypadku reklam eksponowanych w internecie jest to 36%, dla reklam prasowych - 47%, a dla telewizyjnych - 51%.

Nieco bardziej optymistycznym dla marketerów wynikiem badania jest to, że 38% konsumentów deklarowało chęć udostępniania danych o swojej lokalizacji w zamian za bardziej dopasowane usługi i oferty, rezygnując z własnej prywatności w zamian za użyteczne treści bądź bodźce.

Cały artykuł w serwisie wirtualnemedia.pl pod linkiem.

   

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL