Femto przyciąga do Operatora użytkowników GSM

PKRM - Pomagamy osiągnąć więcej z dostępnych technologii komunikacyjnych

Femto przyciąga do Operatora użytkowników GSM

Femto przyciąga do Operatora użytkowników GSM

12% użytkowników Wielkiej Brytanii i Niemiec, których obecny operator nie dostarcza femtokomórek, jest skłonnych zmienić operatora na nowego, który je oferuje.

Ale co ciekawsze, wśród tych, którzy mówili, że prawdopodobnie zmienią operatora w ciągu najbliższych 12 miesięcy, przeważali chętni do pozostania u swojego aktualnego operatora, jeżeli ten zaoferowałby im femtokomórki "w rozsądnej cenie". Około 30% europejskich konsumentów zadeklarowało, że mogliby pozostać z operatorem, jeśli tak by się stało. To wygląda na dość istotne narzędzie utrzymania klienta - i potencjalnie o wiele tańsze dla operatora w zakresie inwestycji, niż bezpłatne uaktualnienie/wymiana słuchawki.

Poziom zainteresowania femtokomórkami rośnie tak, jak skłonność konsumentów do rezygnacji. Ci, którzy nie byli zainteresowani zmianą operatora, nie dostrzegali atrakcyjności w femtokomórkach. Podczas gdy 40% tych, którzy byli zdecydowanie chętni do migracji byli zainteresowani femtokomórkami. Należy dodać do tego istotny fakt, że klienci chętni do zmiany operatora są klientami o najwyższym ARPU.

Innymi słowy, wydaje się, że femtokomórki są atrakcyjną opcją dla tych operatorów, którzy myślą o przyjmowaniu nowych i utrzymaniu starych klientów (w szczególności). Zatem pozyskiwanie klientów powinno być wpisane w model biznesowy Femtokomórek.

Za jakie usługi klienci mogliby płacić?
Kolejnym aspektem budowania modelu biznesowego jest dostrzeganie potencjału wykorzystania femtokomórek do dostarczania Usług Dodanych VAS. Przeprowadzono ankietę i zapytano respondentów o szereg usług, dając je w wysokiej, średniej i niskiej cenie. Dobrą wiadomością dla operatorów jest to, że odnotowano istotne zainteresowanie większości usług, we wszystkich przedziałach cenowych, a szczególnie wśród tych użytkowników, którzy są już "femtokomórkowymi fanami". Na przykład 65% ankietowanych wyraziło zainteresowanie wirtualnym numerem telefonu domu, nawet przy wysokiej cenie. Z kolei 98% wyraziło zainteresowanie, gdy cena była na najniższym. Z usług takich jak komórkowe zdalne sterowanie, rodzinne/domowe komunikaty, wirtualny numer domu okazał się najczęściej wybierany. Z drugiej strony usługi o najmniejszym zainteresowaniu jak synchronizacja domowej biblioteki muzyki i zdjęć przyciągają jakiś odsetek - 15% - które okazują się atrakcyjne nawet w najwyższej cenie.

UWAGA: Zlecenie
Femto Forum, wykonanie Parks Associates w sześciu krajach: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Chinach i Japonii. Amerykańskie badania z kwietnia 2010, pięć innych krajów badanych w październiku 2010.

Źródło: http://www.mobileeurope.co.uk/news/blog/8382-femto-research-gives-business-model-pointers