Konsumenci skłonni odwdzięczyć się markom za dobry marketing mobilny

PKRM - Pomagamy osiągnąć więcej z dostępnych technologii komunikacyjnych

Konsumenci skłonni odwdzięczyć się markom za dobry marketing mobilny

Konsumenci skłonni odwdzięczyć się markom za dobry marketing mobilny

Konsumenci są gotowi odwdzięczać się markom, które realizują dobry marketing mobilny, ale jak na razie są rozczarowani - wynika z badania Millward Brown i Firefly.

60% właścicieli smartfonów i tabletów uważa swoje urządzenie za wręcz niezbędne, a niemal 2/3 ma poczucie, że dzięki urządzeniom mobilnym efektywniej funkcjonują w życiu

Większość konsumentów jest skłonna tolerować reklamy na mobilnych witrynach internetowych oraz w aplikacjach (odpowiednio 68% i 65%), pod warunkiem, że są one bezpłatne. Nie oznacza to jednak, że konsumenci są entuzjastami takich rozwiązań - w krajach objętych badaniem tylko średnio 23% globalnej populacji użytkowników smartfonów i tabletów jest korzystnie nastawionych do reklam mobilnych. Dla porównania, w przypadku reklam eksponowanych w internecie jest to 36%, dla reklam prasowych - 47%, a dla telewizyjnych - 51%.

Nieco bardziej optymistycznym dla marketerów wynikiem badania jest to, że 38% konsumentów deklarowało chęć udostępniania danych o swojej lokalizacji w zamian za bardziej dopasowane usługi i oferty, rezygnując z własnej prywatności w zamian za użyteczne treści bądź bodźce.

Cały artykuł w serwisie wirtualnemedia.pl pod linkiem.